Sunday, March 1, 2009

Jodoh Atau Cinta 18

“Just let me go Danish. Lepaskan I. I dah tak tahan lagi. Sampai bila I perlu begini? Hati ini dah tak mampu nak bertahan. Sampai bila I perlu di hina Danish? I dah tak tahan dah Danish. Lepaskanlah I. Anggap I merayu pada you.” Iman ternyata terluka. Air matanya jatuh. Dia terduduk sambil menahan esak tangis. tangisannya pecah jua. Siapa yang mendengar pasti turut menangis sayu. Akhirnya dia kalah dengan perasaannya.

Danish tak sanggup melihat Iman dalam keadaan sedemikian. Iman nampak begitu terluka. Iman nampak begitu lemah. Hilang Iman yang tabah dan kuat selama ini. Bertapa besarnya beban Iman kerananya. Ya Allah... Iman menangis kerananya sedangkan dia pernah berikrar tak akan membuat Iman menangis lagi. Tapi akhirnya air mata Iman menitis kerananya jua. Danish meraup mukanya. Dia buntu.

Danish menarik Iman bangkit bersamanya. Tubuh gadis itu di sandarkan ke badan kereta CRVnya. Mereka berhadapan. Pantas jari Danish mengelap air mata Iman. Tangannya masih di pipi Iman. Mendorong Iman memandang terus ke matanya. Biar sinar matanya yang terbias dengan cinta itu menyelinap masuk ke hati Iman.

“Sayang boleh minat apa sahaja tapi bukan melepaskan Iman. Sayang, abang minta maaf sangat. Abang tak boleh nak tunaikan. Melepaskan Iman seperti Danish membunuh sebahagian diri Danish. Danish tak boleh nak lepaskan Iman. Danish tak mampu. Tolong jangan minta begitu. Danish janji akan jadi bahu tempat Iman menangis. Dada ini akan jadi tempat Iman bersandar dan tangan ini tempat Iman berlindung. Mula hari ini Danish tak akan biarkan Iman menangis lagi. Air mata Iman adalah harta Danish, sayang dan Danish tak rela harta Danish di bazirkan walaupun oleh Iman. Kali ini biar Danish yang jadi badut Iman.” Danish menarik Iman ke pelukannya. Erat. Cukup Erat. Satu kucupan kudus akhirnya singgah ke dahi Iman.

Tangisan Iman bertambah kuat. Hati Iman tersentuh dengan kata-kata Danish dengan ciuman di dahinya. Itu kali kedua Danish mencium dahinya selepas akad nikah. Iman selesa bersandarkan kepalanya di dada Danish. Lama kelamaan tangisannya reda. Namun Iman masih di pelukkan Danish. Selesa begitu. Iman bahagia buat pertama kalinya. Bahagia sangat.

Danish, walau Iman tak membalas pelukkannya namun pelukkan itu tetap di eratkan. Cukup Iman menyandarkan kepalanya di dada Danish sudah membuat Danish tenang. Tubuh Iman pun bagai merelakan. Dia masih banyak masa lagi mengikat Iman. Dia tak perlu terburu-buru kerana di mata Iman saat ini sudah cukup menceritakan yang gadis itu juga sayangkan hubungan ini.

Mendengar bunyi kereta yang masuk ke hadalam rumah. Danish melepaskan pelukkannya terhadap Iman. Iman hanya mengesat sisa airmatanya. Danish membantu turut mengesat pipi itu perlahan. Sebuah senyuman manis di hadiahkan pada Iman.

Tak lama kemudian kedengaran suara Jehan memanggil nama mereka berdua silih berganti. Pasti anak kecil itu baru balik mengaji di masjid bertemankan Pak Usop pemandu Dato Arif.
“Mak cu. Kenapa Mak cu nangis?” Petah anak kecil itu bertanya. Sekejap sahaja dia sudah hilang dalam dukungan Danish.
“Tangan Mak cu sakitlah Jehan.” Iman menunjukkan tangannya pada Jehan sebagai bukti.
“Cian kat Maksu Jehan ni. Jehan masuk dulu tau. PakSu nak bawa Maksu pergi klinik ye.” Danish terus menurunkan Jehan dari dukungannya.
“Pak Usop, tolong bawa Jehan masuk dulu ye. Saya nak bawa Iman pergi klinik ni.” Danish dengan hormat meminta pada Pak Usop.

Alarm di tekan. Dengan lagak gentleman dia membuka pintu kereta untuk Iman. Danish berharap sangat ini menjadi permulaan yang baik buat mereka berdua. Dia tak mungkin melepaskan Iman kerana Iman adalah nyawanya kini.

11 comments:

~zuLaiFaH~bUdaK CuEk@! said...

he...he...

glerr punyer bace samapai member tegur.."ko glerr ke segih depan laptop...

kak imsn memang best laa...

ni saham dah d upgarade laaa~

~zuLaiFaH~bUdaK CuEk@! said...

salammmmmmm...

kak iman mmg sweet laaa...

i love you more than yesterday la Danish..

mcm nehh laa..bru la si Iman tuhh touching glerrrrrrr...

sory emo terlebih~

strawbErry is sOur said...

i love it!!!..
best sngat.. arap dpat truskn smbung JAC nie..
mybe diowg leh bbaik pas nie da tw, maya blas dendam kat iman bab abil hak dia, danish..
tambah new man ke yg ska kat iman.. iman kn sorg yg tabah n ddikasi dlm keja...
bgi sy la.. pape pun tQ sngat sy da bca karya awk....

MaY_LiN said...

akhirnya..
hope dorg lebih bahagia...

Puteri said...

wah! tersentuh hati.. gumbira nyer aku.. hrp2 happy ending..

fezmia said...

sambung cepat2nya...

misz nana said...

"Danish berharap sangat ini menjadi permulaan yang baik buat mereka berdua."

saya pun berharap gak ni.. huhuhu..

arakida_imaizumi said...

ter 'feeling' lebih plak...... touching giler.... best best best.....sambung lagi.......

atie md said...

best... haa baru danish tahu yang iman tu penting dalam hidup dia
good job!

atie md said...

bagus... baru danish tahu yang iman tu penting dalam hidup dia.

adek said...

hahahahha..

da cm org gle pn ad jgk ni..
sengih+gelak sorg2 dpn lptop..

pape pun..
arap2 no more obstacle after this..

smbg2