Friday, February 13, 2009

Jodoh atau Cinta 13

Danish melangkah masuk ke dalam biliknya setelah menghantar Jehan tidur ke bilik Arrisya di sebelah. Kelihatan Iman di hadapan almari dia. Pasti Iman ingin mengambil balik pakaian dia yang ada di dalam bilik itu. Masa Danish mula-mula balik ke rumah ini dulu dia agak terkejut melihat sebahagian besar almarinya di penuhi dengan baju-baju perempuan. Apabila di tanya tahulah dia bahawa baju itu milik Iman. Terus sahaja dia senyap.

Iman tersedar bahawa dia tak bersendirian lagi di dalam bilik itu. Iman menoleh. Danish yang berdiri tak jauh daripadanya itu di pandang sepi seketika sebelum dia meneruskan tugasnya mengambil alih bajunya. Danish tak di perdulikan olehnya. Sepi membaluti mereka.

“Nak buat apa dengan baju tu?” Tanya Danish. Saja menduga.
“I kena pindah bilik. Inikan bilik you.”
“Tunggu I. Kita perlu berbincang. Sebelum tu tolong sediakan baju I. I nak mandi jap.” Danish pantas mencapai tuala di atas katil. Lalu berlalu ke bilik mandi.
“Eh tu tuala I.” Tak sempat Iman berbuat apa-apa, Danish sudah hilang di dalam bilik mandi.

Iman merapati kembali almari tersebut lantas mengeluarkan baju Danish. Dia keluarkan seluar track dan kemeja T putih. Ala pakai di rumah memang macam ini tak kan nak pakai formal pula kan. Selesai itu Iman mengemas kembali barangannya ke dalam beg pakaian. Agak lama dia menunggu Danish sebelum dia membaringkan diri di atas katil. Niat di hati hanya berbaring tapi tak sedar pula bila dia terlena.

Sebaik Danish keluar dari bilik air dia terlihat Iman sudah terlena di atas katil. Wajah Iman kelihatan bergitu penat di matanya. Danish memakai pakaian dirinya di atas katil yang sudah di sediakan oleh Iman. Waktu itu matanya menangkap beg pakaian Iman yang sudah siap terzip. Danish hanya tersenyum. Usai berpakaian. Danish memindahkan baju yang siap di dalam beg itu kembali ke dalam almari. Jangan Iman pernah berharap untuk keluar dari bilik ini.

Puas rasanya Danish melihat Iman lena. Lena selenanya sehingga gadis itu langsung tak sedar segala pergerakkannya di dalam bilik ini. Danish akhirnya merebahkan diri di sebelah Iman yang masih bertudung itu. Tak rimas ke Iman tidur dengan tudung macam tu. Danish ingin membuka tudung di kepala Iman namun dia takut Iman tersedar. Lalu Danish hanya membiarkan. Dia memerhati wajah Iman penuh teliti. Wajah itu kelihatan lebih tenang dari selalu. Wajah yang mampu membuat dirinya tersenyum. Wajah yang sama bisa membuat dirinya geram, marah dan rindu kini.

Iman membuka matanya perlahan. Terasa dadanya sesak di hempap sesuatu. Iman cuba bergerak namun agak payah. Iman memusingkan kepalanya ke kanan. Tanpa di sengaja bibirnya menyentuh dagu Danish yang lena di sebelahnya. Wajah Iman menjadi merah. Jika tadi dia tak boleh bangun namun kini di paksa perasaan malu, Iman segera bangkit. Gerakkan kuat itu membangunkan Danish di sebelah. Terpisat-pisat matanya memandang Iman. Wajah Iman yang merah memberitahu Danish yang gadis itu sedang malu atau mungkin juga marah.

“Kenapa you tidur dengan I?” Tanya Iman tanpa memandang wajah Danish.
“Hello ini kan katil I? You lena sangat tadi jadi I biarkan you tidur. I pula penat sangat jadi tertidur. Salahkah? Kalau I buat apa-apa pun halal lah. You baik pergi mandi. Ni dah lambat ni.” Danish memberi arahan. Iman hanya diam terus turun dari katil mewah itu. Dia mencari-cari begnya. MANA?
“Pakaian you, I letak balik dalam almari tu. Kalau you tak malu dengan papa dan mama, you pindahlah. Tapi jangan babitkan I nanti.” Ingatan itu membantutkan niat Iman utuk keluar dari bilik itu. Memang tak manis kalau mama dan papa tengok dia pindah keluar dari bilik itu tanpa kebenaran mereka. Baik dia berbincang dulu dengan kedua orang tua itu.

Iman berlalu geram meninggalkan Danish yang masih cuba lena sekali lagi. Tuala miliknya di capai lalu di bawa bersama ke dalam bilik mandi. Opss... Lupa kena bawa baju.. tak kan nak salin depan Danish kot. Malu lah.

Danish mengiring ke kiri. Wangian bedak menusuk hidungnya. Perlahan-lahan dia bukakan mata. Kelihatan Iman sedang menyisir rapi rambutnya yang suam-suam basah. Sudah agak pendek rambut itu. Kali terakhir dia melihatnya di London dulu, tidak sebegini rekaan rambutnya. Kali ini kelihatan lebih moden dengan potongan layer betuk V yang bawah sedikit dari bahu Iman. Iman nampak lebih muda dan lebih segar sebegitu.
“Kenapa potong rambut?” Suara Danish mengejutkan Iman. Terjatuh sikat di tangannya. Iman menjeling geram pada Danish.
“Ini kan rambut I. Suka hati I lah.” Balas Iman selamba. Danish hanya tersenyum. Kedengaran manja pada telinga Danish ketika itu. Tak lama kemudian dia hilang di balik pintu bilik air. Iman pula pantas keluar dari bilik itu. tak sanggup berdua-duaan.

“Ala Jehan. Jehan berat lah sayang. Penat maksu.” Iman memujuk Jehan turun dari dukungannya. Namun Jehan tak mahu. Tubuh Jehan yang agak montel itu menyukarkan Iman membawanya. Berat. Sejak bangun tadi Jehan minta di dukung.
“Tak mau. Ehan nak ukung.” Jehan menjerit-jerit tak mahu. Dia mengeratkan pegangan di leher Iman.
Danish menjenguk ke halaman rumah bila mendengar Jehan menjerit tak mahu. Lama dia memerhatikan Iman membawa Jehan yang montel itu. Kala itu dia terdengar lagi Iman memujuk Jehan agar turun.
“Ala sayang. Maksu tak larat ni. Jehan turun ye. Nanti maksu belikan Jehan aiskrim. Nak tak?” Iman memujuk lagi. Tahulah Danish Iman sedang berurus niaga agar Jehan turun. Pasti Iman kepenatan membawa tubuh Jehan yang comel itu.
“Tak mahu.”
Mendengar Jehan menjerit tak mahu, Danish segera merapati mereka. Danish cuba mengambil Jehan dari dukungan Iman. Lilitan Jehan yang kuat di leher Iman menyukarkannya lantas keadaan itu memaksa dia rapat dengan Iman. Rapat yang serapatnya. Terhidu haruman syampu Iman di sebalik tudung putih itu.
“Sayang mari dekat paksu. Kesian kat maksu, bawa Jehan. Dah lah anak buah paksu semangat orangnya. Nanti kita beli mainan ye?” Pujuk Danish.
Mendengar perkataan mainan, Jehan pantas melihat wajah Danish. Lilitan yang kuat tadi mula longgar. Iman dapat merasakan Jehan termakan pujukkan Danish. Ah.. kenapa pula dia lupa menawarkan mainan tadi ye. Kalau tidak pasti Danish tak perlu campur tangan.
“Mainan?” Sah... Jehan berminat.
“Ye... kita beli mainan. Kalau Jehan kawan paksu nanti kita beli mainan. Mari dekat paksu. Cian kat maksu penat.”
“Makcu enat?” Jehan bertanya pada Iman pula.
“Maksu penat. Jehan berat lah sayang.” Tanpa perlu di pujuk lagi Jehan sudah beralih pada Danish. Pegangan pada Iman terlepas.
“Good boy.” Puji Danish sambil mencium pipi Jehan. Entah kenapa sejak dari Taska tengah hari tadi. Iman suka sangat melihat kemesraan Danish dan Jehan. Seronok sangat. Nampak Danish penuh kasih sayang.

9 comments:

meen said...

wah!!!
makin bez ni..
hehehe
nk2 n3 bru..
huhu

SyAfIrA iDaYu said...

bila la diorg nk berbaik yea???

keSENGALan teserlah.. said...

ngeeeeee..
sweet sgt dorang..
kalo dorang ader ank sndiri medty lgi besh..
hehehee..
ble la danish nk ikat si iman nieh ek..
huhu..xsaba nk taw ending...

Anonymous said...

best2 nak ag

bulan bintang capricorn said...

klo iman 2 ske tgk danish 2 lyn jehan,cpt2 arr dpt baby..msty lg best tgk danish lyn ank sndri..hahaha

mkin best cite nie..
cpt2 smbg sis..
:)

~zuLaiFaH~bUdaK CuEk@! said...

hu..hu..
best..ni yg srnok nehh
cartoon btul la danish tuhh
wakakaakaa

MaY_LiN said...

iman..
jgn la degil..
huhuhu..
danish ni pon..cepatla approach..
thanks iman..

Anonymous said...

comelnya....

x sbr nk thu reaksi iman bila danish luahkan perasaan dia....

huhuhu by d way k.iman

keep up da good work....

~rina~

misz nana said...

kiranya danish tu ada sifat kebapaan la ye iman? hehehe..

next n3 pliz.. hee..